Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wysokie Mazowieckie

p

  • 001_obiekt.jpg
  • 001_wiosna.jpg
  • 002_obiekt.jpg
  • 002_wiosna.jpg
  • 003_obiekt.jpg
  • 003_wiosna.jpg
  • 004_obiekt.jpg
  • 004_wiosna.jpg
  • 005_obiekt.jpg
  • 005_wiosna.jpg
  • 006_obiekt.jpg
  • 006_wiosna.jpg
  • 007_obiekt.jpg
  • 007_wiosna.jpg
  • 008_obiekt.jpg
  • 008_wiosna.jpg
  • 009_obiekt.jpg
  • 009_wiosna.jpg
  • 010_obiekt.jpg
  • 010_wiosna.jpg
  • 011_obiekt.jpg
  • 011_wiosna.jpg
  • 012_obiekt.jpg
  • 012_wiosna.jpg
  • 013_obiekt.jpg
  • 014_obiekt.jpg
  • 015_obiekt.jpg
  • 016_obiekt.jpg
  • 017_obiekt.jpg
  • 018_obiekt.jpg
  • 019_obiekt.jpg

Strona główna

Podniebne podboje Wysokomazowiecczanina

LotyKamil Molenda wraz z członkami Studenckiego Międzywydziałowego Koła Naukowego SAE Aero Design z Politechniki Warszawskiej, odniósł sukces na prestiżowych, światowych zawodach SAE Aero Design, które odbyły się w kwietniu br. w Stanach Zjednoczonych.

Drużyna Politechniki Warszawskiej brała udział w konkursie edycji wschodniej, odbywającej się w Lakeland na Florydzie, konkurując z 74 uczelniami z 10 krajów świata.

Celem konkursu jest zaprojektowanie i zbudowanie bezzałogowych samolotów udźwigowych, zdolnych do podniesienia jak największego ładunku.

 

Nasi konstruktorzy zdobyli następujące miejsca na zawodach SAE Aero Design we wszystkich trzech klasach:

Klasa Regular:

1 miejsce w klasyfikacji generalnej

1 miejsce za największy podniesiony ciężar

W klasie tej samolot drużyny z Politechniki Warszawskiej - Bluebird powstały w większości z najlżejszego drewna - balsy, elementy przenoszące największe obciążenie wykonane są ze sklejki i lotniczego stopu aluminium, aby zapewnić wymaganą wytrzymałość,

Klasa Micro

3. miejsce w klasyfikacji generalnej

1. miejsce za Payload Fraction

W klasie tej samolot drużyny z Politechniki Warszawskiej – Goldcrest – jest najmniejszy ze wszystkich trzech konstrukcji. Przy masie własnej 202 g, podnosił na zawodach ładunek 1,34 kg., osiągnął najwyższy współczynnik 87% wśród wszystkich zespołów. W jego budowie została zastosowana pianka Rohacell i elementy kompozytu włókna węglowego jako poszycie skrzydeł.

Klasa Advanced

2. miejsce w klasyfikacji generalnej

3. miejsce za najcelniejszy zrzutu

W klasie tej samolot drużyny z Politechniki Warszawskiej- Basset, której rozpiętość sięga 4,1 m. Główny cel misji, zrzut ładunków humanitarnych do celu. Samolot został wyposażony w najbardziej zaawansowaną elektronikę ze wszystkich konstrukcji, która służy do stworzenia precyzyjnego nalotu na cel i zrzut ładunku. Sam płatowiec został zbudowany głównie z kompozytu węglowego oraz sklejki lotniczej. Masa konstrukcji 4,5 kg , uniosła 11,5 kg masy statycznej oraz 7 ładunków humanitarnych.

Zespół Politechniki Warszawskiej nieprzerwanie bierze udział w konkursie od 1991 r. Zarówno w trakcie przygotowań jak i podczas zawodów studenci zdobywają w ten sposób doświadczenie w pracy nad rzeczywistymi projektami jeszcze przed podjęciem pracy w przedsiębiorstwach lotniczych.

Burmistrz Wysokiego Mazowieckiego w ramach promocji, umożliwił Kamilowi Molendzie, mieszkańcowi naszego miasta, wyjazd na zawody, pokrywając koszty jego biletów. Herb miasta widniał wśród logotypów sponsorów drużyny. Cieszymy się, że Kamil jest kolejną osobą, która rozsławia Wysokie Mazowieckie w świecie.

Gratulujemy wspaniałych wyników i życzymy sukcesów w przyszłorocznych zawodach.

 

Aktualności MOK

  Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska Detektor burzowy Mrągowo LGD  PLIS 


 

Urząd Miasta Wysokie Mazowieckie, ul. Ludowa 15, 18-200 Wysokie Mazowieckie
tel.:  862752592  fax:  862752593                  NIP:    7221002509    REGON:  450010671
Nr rachunku bankowego:    27 1020 1332 0000 1102 0037 5535    IBAN:  PL27102013320000110200375535    SWIFT:  BPKOPLPW